Photoshoot | Urban shots in South of France




This is my very last collaboration, with my talented and dedicated friend and photographer Sidney. We know each other from high school thus I've been following his evolution through photography from day one. Sidney's work is particularly focused on street arts/urban life, from portraits to more creative visuals.

C'est ma dernière collaboration en date, avec mon ami Sidney, aussi talentueux que passionné. Nous nous connaissons depuis le lycée et je suis son évolution dans la photographie depuis le début. Le travail de Sidney se concentre en particulier sur la culture urbaine, des portraits jusqu'aux mises en scènes plus créatives. 




He also works on weddings, concerts and several events. And let me tell you he's freaking talented, although he is still very humble about it. You can check his work on his website and follow him on Instagram (@SidneyOnTheMoon).
Sidney is also a member of a French organization called In Your Face with other young talents who cover various events in pictures and videoclips. Seeing young people join together in order to share their passions and, from scratches, create something bigger is something very inspiring. And I always support such initiatives.
Surprisingly, this is our first collaboration from my last holidays in France. It is also my first photo session in such a urban background. I hope you will like these pictures as much as I do!

Il fait aussi des reportages photo pour des mariages, des concerts et tout un tas d'autres événements. Et je peux vous assurer qu'il est super talentueux bien qu'il reste très humble à ce sujet. Jugez-en par vous meme en jetant un coup d'oeil à ses clichés sur son site internet et le suivre sur Instagram (@SidneyOnTheMoon).
D'ailleurs, Sidney fait partie de l'association In Your Face qui réunit des jeunes talents tout aussi passionnés autour de la street culture et qui couvrent divers événements en photo et en vidéo. Voir des jeunes gens se regrouper pour partager leurs passions et en créer quelque chose de plus grand est inspirant alors forcément, je soutiens ce genre d'initiative.
Bizarrement, cette séance photo est notre première vraie collaboration avec Sidney qui a profité de mes vacances à Marseille pour me proposer quelque chose d'inédit pour moi. J'espère que ces photos vous plairont autant qu'à moi et je suis certaine que ce n'est pas notre dernier projet ensemble !








Comments