Photo Diary | Grazia Fest Dubai

First event of its kind here in Dubai, Grazia Fest is a festival launched by Grazia magazine - Middle East that took place in Marina Yacht Club last week. Aside from music, pop-up stores and other made-in-Dubai brands, famous beauty brands (Shiseido, Neutrogena...) and catwalk shows were showcased. Everything in a relax and friendly atmosphere, flower crown and fringed jeans mood (except for me as casual as always) (the word "boring" perfectly defines me). I was with my friend and beauty blogger Bonnie. We had fun and that all that matters right?!

Premier événement du genre à Dubai, le Grazia Fest est une sorte de festival (pas du tout le festival que nous avons en France et en Europe en général) organisé par le magazine. En plus de la musique, il y avait aussi des pop-up stores et autres marques locales présentés, des célèbres marques de produits de beauté (Shiseido, Neutrogena...) et aussi des défilés de mode. Ambiance tranquille au rendez-vous, en mode couronne de fleurs sur la tête et jeans à frange (sauf pour moi qui suis restée plutôt classique) (chiante peut aussi me correspondre). J'y ai été avec ma copine et blogueuse Bonnie






























I was particularly interested in discovering local brands just as I did in Oman and knowing more about them. I first happened to to stumble upon Ete Shoes stall, a Dubai-based brand, and meet its friendly representatives. I left them with a new pair of espadrilles on my feet and don't leave them anymore, they're so comfortable. It is funny how I waited to be in Dubai to get French-styled shoes although I know these shoes are very famous in France as soon as the summer starts. I also was pleasantly surprised to know that Ete Shoes espadrilles are handmade with 100% cotton canvas. Plus, they are chemical free and biodegradable. How great is that?! They have an online store but stay tuned for their store opening in the coming months!

J'adore découvrir des marques locales, je faisais tout le temps ça à Oman et j'ai quitté le pays avec plein de choses de là-bas. Je cherche à faire la même chose à Dubai donc je me suis d'abord arrêtée au stand d'Ete Shoes, une nouvelle marques d'espadrilles à la française. J'ai d'ailleurs quitté l'équipe avec une nouvelle paire sur les pieds que je ne quitte plus tellement elles sont légères et confortables. C'est drôle comme il a fallu que je sois aux Emirats pour avoir des chaussures françaises qui sont pourtant si à la mode en France dès que le beau temps arrive. En plus, celles-ci sont fabriquées mains et 100% en toile de coton. Sans produits chimiques qui craignent et biodégradables. Moi je dis oui ! Pour l'instant, l'activité d'Ete Shoes se limite à son e-shop mais ils devraient ouvrir leur première boutique courant 2015 et je serai là !

@eteshoes


























I chose the anchor-designed Ete Shoes espadrilles


























I also stopped by Charlotte Hudders who is a Dubai-based artist. She displayed her gorgeous hand drawn silk scarves and Iphone covers. I got one cover I fell in love with!

J'ai aussi découvert l'artiste anglaise Charlotte Hudders et ses foulards et coques d'Iphone dont les dessins sont faits mains. Je vous laisse admirer. 

@charlotte.hudders


There were various stalls: beauty-related stands, home design and fashion of course.

Il y avait plusieurs stands : beauté, déco et mode (évidemment, ici, on n'y échappe pas).

Belle Femme beauty salon & spa @bellefemmedubai


























The Hipster Store display @thehipsterstore



















































I absolutely love the modernized Arab style, very graphic and high in colors that mixes Eastern and Western codes. It represents pretty well my own background and I am definitely looking forward to checking the shops further later on.

Ce que j'aime vraiment, que ce soit en décoration intérieure ou en accessoires, c'est le style arabe moderne. Quand c'est graphique et haut en couleurs avec un mélange de codes de l'Occident et de l'Orient. Ca représente bien ma propre histoire. 

O'de rose @oderosedubai

Purse Umm Kalthoum (famous female Arab singer) by Sarah's Bag @sarahsbag


Purses by Fatma AlMulla @fmmbyfatmaalmulla

We finally ended up in front of the scene to watch the concerts while eating fish and chips and yoghurt ice cream (so we don't feel too guilty for what we ate the whole day).

Nous avons fini la journée en musique en mangeant du rush and chips and de la glace au yoghurt (au yoghurt pour pas trop se sentir coupable de tout ce que j'ai avalé avant).

Jet Lag
Clarita De Quiroz

Eliza Doolittle













































































Well, this first Grazia Fest was good, I look forward to attending the next one, maybe in 2015!

Voilà, voilà. Ce Grazia Fest était bien sympa, rendez-vous à la deuxième session !


PS: please note all these pictures are by me (and those where I am photographed are by my friend, obviously). 


Comments

Bonnie Garner said…
Ces photos sont vraiment magnifiques! lol ;)